آندیا

آندیا

andiya
آندیا

آندیا

andiya

اصلاح رنگ مو در خانه

اصلاح رنگ مو در خانه

گاهی اوقات حتی اگر همه کارها را درست انجام بدهید نیز ممکن است رنگی که روی سرتان گذاشته‌اید خراب شود. حتی اگر بهترین آرایشگر شهر باشید!

آنچه درباره رنگ کردن مو در خانه اهمیت دارد این است که عادت‌های موی خود را بشناسیم و از اتفاقی که در این روند برای مو می‌افتد آگاه باشیم. ما به سراغ یک فرد متخصص به نام دافی، رفتیم تا توصیه‌های او را برای شما جمع‌آوری کنیم. او می‌گوید: قبل از باز کردن تیوب رنگ مو تاریخچه موی خود را بدانید. اگر زودبه‌زود آن را رنگ می‌کنید پس احتمالاً زودتر رنگ به خودش می‌گیرد. دقت کنید که نوع بافت و نازکی و کلفتی تارهای مو نیز در رنگ گرفتن آن‌ها تأثیر دارند. در اینجا پیشنهادهایی می‌بینیم برای اصلاح رنگی که روی موهایتان خراب‌شده و آن چیزی که شما می‌خواستید نشده است.  

اصلاح رنگ خیلی تیره:

اگر رنگ موهایتان خیلی تیره شد نگران نشوید. رنگ‌های تیره با کمی شامپو روشن‌تر و طبیعی‌تر می‌شوند. سعی کنید هرچه زودتر مو را با یک شامپوی روشن‌کننده بشویید تا رنگ از روی آن برود. حتماً بعد از شامپو از نرم‌کننده استفاده کنید تا میزان چربی که از مو گرفتید را به آن برگردانید. بر اساس تجربه، رنگ اضافی مو بعد از دو یا سه مرتبه شستشو از بین می‌رود اما اگر زمان زیادی ندارید و باید هرچه زودتر به رنگ دلخواه برسید می‌توانید چند قطره کوچک از مایع ظرف‌شویی را با شامپوی خود مخلوط‌کنید تا رنگ موی شما روشن شود. حواستان باشد که این کار احتمال موهای شما را خشک می‌کند پس پیشنهاد می‌کنیم که فوراً پس از شامپو کردن موها نرم‌کننده بزنید و بگذارید مدتی روی مو بماند سپس آبکشی کنید.

اصلاح رنگ زرد مو:

معمولاً بلوند یا پلاتینی کردن موهای قهوه‌ای همراه با هاله‌ای زرد یا نارنجی‌رنگ است اما اکثر مواقع نقش آب نیز در تغییر رنگ بسیار چشمگیر است. آب یکی از عمده‌ترین دلایل روشن شدن رنگ است زیرا داری مواد معدنی اکسیدشدنی است و این مواد رادیکال آزاد می‌کنند درنتیجه روی جنس و کیفیت مو تأثیر می‌گذارند. برای جلوگیری از زرد شدن رنگ مو، به‌عنوان قدم اول، موها را به رنگ خاکی روشن دربیاورید تا طیف خاکستری در خود داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم که از یک شامپوی رنگساژ بنفش یا آبی نیز استفاده کنید و بعدازآن نرم‌کننده بزنید تا رگ زرد روی مو را خنثی کنند. سعی کنید مو را از تماس با داغی زیاد حفاظت کنید چون دستگاه‌های داغ یکی دیگر از عوامل آسیب‌رسان به مو و تغییر رنگ آن هستند. بهتر از موهای خود را با دمای کمتری حالت بدهید و قبل از شروع به کار حتماً از محصولات محافظ در برابر گرما روی مو استفاده کنید.

چه زمانی مجبوریم به آرایشگاه مراجعه کنیم؟

اگر سلامت موهایتان درخطر است یا رنگ مویتان خیلی روشن شده است، زمان مراجعه به یک آرایشگر حرفه‌ای است. وقتی مو بیش‌ازاندازه روشن می‌شود به این معنی است که رنگ‌دانه‌های طبیعی خود را ازدست‌داده است درنتیجه اول باید آن‌ها را برگردانیم سپس دوباره رنگ موردنظر را روی مو پیاده کنیم و این کاری نیست که بتوانید در خانه انجام بدهید.

بعد از همه این داستان‌ها، کاری که بعد از رنگ کردن مو باید انجام بدهید این است که استفاده از نرم‌کننده‌های فوق مرطوب‌کننده و ماسک‌های نرم‌کننده را در برنامه روزمره خود قرار دهید تا موهایتان سالم بماند. سعی کنید بین تغییر رنگ‌ها به موی خود استراحت بدهید و اگر تصمیم گرفتید بازهم در خانه و به دست خودتان رنگ مو را تغییر دهید، دقت کنید که بیش از یک یا دو درجه مو را روشن‌تر یا تیره‌تر نکنید تا رنگ مویتان طبیعی بماند و مجبور به دوباره‌کاری نباشید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.